kibubu teliko

Λευτέρης Ελευθερίου

Λευτέρης Ελευθερίου (9)

Σάββατο, 29 Μαρτίου 2014 14:42

Το ξέρω αυτό το παλικάρι

Written by

leyteris-eleytheriou

Του Λευτέρη Ελευθερίου

Λένε ότι ο Τζον Φίτζεραλντ Κένεντι δεν σπαταλούσε πάνω από τρία λεπτά όταν έκανε σεξ. Αν είναι αστικός μύθος, της περίφημης WashingtonDC, ή πραγματικότητα, δεν έχει να κάνει. Το ζητούμενο ήταν ότι έκανε τρία λεπτά σεξ για να μη χάνει χρόνο. Ήταν πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, σε μία εποχή που οι συγκρούσεις είχαν ξεκινήσει, με τους μαύρους να παλεύουν για τα δικαιώματά τους. Ο Κένεντι δεν είχε ενημερώσεις για τέτοια ζητήματα, αλλά τέθηκε αναφανδόν υπέρ τους όταν επρόκειτο για το απλό δεδομένο: να τους συμπεριφέρονται ως ανθρώπων. Να μην κάθονται σε συγκεκριμένες θέσεις στο λεωφορείο, να μην τους απαγορεύεται η είσοδος σε μαγαζιά. Από πάντα, οι πολιτικοί ηγέτες των χωρών ενδιαφέρονται για τα προβλήματα που ταλανίζουν τους ανθρώπους των κρατών στα οποία τελούν το ύψιστο αξίωμα. Μπορεί να μην κάνουν βόλτες στις κακόφημες συνοικίες και στις γειτονιές, αλλά πάντως έχουν μία γενική εικόνα για το τι συμβαίνει. Αυτό προφανώς δεν ισχύει μόνο για τους πρωθυπουργούς ή τους προέδρους, αλλά και για τους υπουργούς, για τους βουλευτές, για όλους όσοι εξελέγησαν την τετραετία. Είναι ό,τι πιο λογικό. Πρέπει να συμβαίνει έτσι.

Σάββατο, 01 Μαρτίου 2014 15:26

Πολυμορφικό τέρας

Written by

lefteris-eleytheriou

Του Λευτέρη Ελευθερίου

Στο Facebook έχεις την ευκαιρία να διακρίνεις τον λόγο που η Ελλάδα δεν έχει αργία τη μέρα της απελευθέρωσής της από τους Γερμανούς. Το τέλος του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, τότε που κανονικά θα έπρεπε να γίνονται μεγάλες πολύχρωμες παρελάσεις στους δρόμους, γέροι να καπνίζουν, κορίτσια να φοράνε τα τζινάκια τους και να περπατούν με τις σχολικές τσάντες τους, ζευγάρια να ντύνονται ναύτες και νοσοκόμες και να δίνουν γλωσσόφιλα στη μέση του δρόμου. Θα ήταν εκπληκτικό θέαμα, ένα φεστιβάλ το οποίο θα μπορούσε να προσελκύσει τουρίστες. Θα γινόταν στην Ακρόπολη, στη Διονύσου Αρεοπαγίτου, τους μαγικούς αθηναϊκούς πεζόδρομους, στην Πλάκα, υπό το φως των προβολέων.

Σάββατο, 22 Φεβρουαρίου 2014 07:50

Εμβρυακή νοημοσύνη

Written by

leyteris-eleytheriou

Του Λευτέρη Ελευθερίου

Η αλήθεια είναι ότι η έκπληξη για τη γιγάντωση του θέματος με την μπλούζα του Θανάση Αντεντοκούνμπο δεν ήταν μεγάλη. Η απογοήτευση, ωστόσο, ήταν αναπόφευκτη. Το να ασχοληθείς με το συγκεκριμένο ζήτημα και αν ήταν προσβλητικό αυτό που γραφόταν στην μπλούζα είναι ζήτημα εμβρυακής νοημοσύνης. Λίγη λογική να χρησιμοποιήσεις και θα διαπιστώσεις ότι δεν είναι χρήσιμο να το κάνεις.

leyteris0eleytheriou

Του Λευτέρη Ελευθερίου

Στην πραγματικότητα τα όμορφα ψέματα θα έπρεπε, κανονικά, να είναι η δεύτερη φύση ενός πολιτικού. Όμορφο ψέμα δεν είναι ότι θα φύγουμε από την «κρίση» την επόμενη πενταετία, αλλά ότι παρά την «κρίση» η ζωή είναι ωραία και μπορεί να γίνει ωραιότερη. Αυτό το ψέμα δεν το έχει πει, ποτέ, κανένας πολιτικός.

Κυριακή, 09 Φεβρουαρίου 2014 08:13

Η μάχη των φύλων (πέντε)

Written by

maxo-fylon

Τα κοριτσάκια είναι αδιανόητα χαριτωμένα. Φοράνε τα κοντά φουστανάκια τους και τα καπελίνια τους και κάνουν βόλτες στον ήλιο και οι άνθρωποι σταματάνε, τα κοιτάζουν και χαμογελάνε. Τα κοριτσάκια το ξέρουν, το γνωρίζουν πολύ καλά ότι γίνεται αυτό. Καταδυναστεύουν τους πατεράδες τους, τους θείους τους και τους παππούδες τους. Τους βάζουν στην καρδούλα τους τριαντάφυλλα σαν βούτυρο που ξεχάστηκε έξω από το ψυγείο τον Απρίλιο. Αρκεί να τεντώσουν ένα φωνήεν, το «α» για τον μπαμπά, το «ε» για τον θείο, αλλά και το «ου» για τον παππού, για να τους γίνει ένα χατίρι.

Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2014 22:43

Η μάχη των φύλων (τέσσερα)

Written by

leyteris-eleytheriou

Το «μάρσιπο» των γυναικών βγαίνοντας στον κόσμο, ήταν ο πρίγκιπας του παραμυθιού. Πλέον, αν δεν είσαι νοσταλγός μίας άλλης εποχής (με τον κίνδυνο εκείνη να σε ρουφήξει και να σταματήσεις να κάνεις οποιαδήποτε επαφή με την πραγματική πραγματικότητα˙ βεβαίως, το ζήτημα της πραγματικής πραγματικότητας είναι από τα πλέον σχετικά, μόνο που όταν διαλέγεις αυτό που θεωρείς εσύ πραγματικότητα, πρέπει να το στηρίξεις με τον πλέον απόλυτο τρόπο, δηλαδή αδιάβλητα και χωρίς να αναρωτιέσαι για ποιον λόγο δεν έρχονται κι άλλοι εκεί), αυτή η προσέγγιση μοιάζει χρονικά μίλια μακριά.

Σάββατο, 11 Ιανουαρίου 2014 23:21

Η μάχη των φύλων (τρια)

Written by

leyteris-eleytheriou

Μερικές ελληνικές ταινίες έχουν ένα γλυκό άρωμα, από αλλοτινούς καιρούς, που μπορείς να το μυρίζεις ακόμα και αν δεν έχεις ζήσει τις εποχές στις οποίες απευθύνεται. Ο λόγος μπορεί να γίνεται για την προγονική μνήμη, για καταστάσεις που πέρασαν μέσα από το αίμα- και ενδεχομένως το γονίδιο- σε σένα, που είσαι το νέο ρίμιξ ενός πανάρχαιου τραγουδιού. Υπάρχουν κάποιες νέες ελληνικές ταινίες που στριμώχνουν ακόμα και κάποια σημαίνοντα γεγονότα της ελληνικής ιστορίας τον 20ο αιώνα και που τα αποδίδουν προσωποκεντρικά, μέσα από ιστορίες που συμβαίνουν σε χωριά ή σε πόλεις. Μέσα από τα μάτια των παιδιών.

Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2013 09:43

Η μάχη των φύλων (δύο). Του Λευτέρη Ελευθερίου.

Written by

maxi-fylon

Δεν είναι κοινή πεποίθηση, αλλά υπάρχουν ισχυρά θεμέλια: οι γυναίκες είναι πιο εξελιγμένο είδος από τους άντρες.

Αυτό δεν θα έπρεπε να είναι μία ιστορία ανταγωνισμού. Δεν είναι χρηστό να συγκρίνεις γενικώς, κυριότερα, όμως, δύο ανόμοιες καταστάσεις. Ένας άνθρωπος αποτελεί πολλάκις μία κατάσταση, σε σημείο που αναρωτιέσαι αν είναι η κατάσταση που αποτελεί τον άνθρωπο. Η σύγκριση είναι αδύνατον να γίνει διότι το συγκεκριμένο «πιο» (εξελιγμένο είδος) έχει να κάνει με την ανθρώπινη υπόσταση.Δεν θα έστεκε επίσης η φράση, «οι γυναίκες είναι εξελιγμένο είδος. Οι άντρες όχι»,

Μια από τις πιο ευλογημένες μέρες της ανθρωπότητας ήταν όταν οι γυναίκες άρχισαν να καίνε τα σουτιέν τους στις πλατείες, προς χάρη του φεμινισμού. Σε αυτό το πανηγύρι οι άντρες δεν συμμετείχαν άμεσα. Ούτε, εν πάση περιπτώσει, συμμετείχαν ποτέ. Αναγκάστηκαν να βγουν από τη λήθη τους και να το αποδεχθούν. Οι ανδροκρατούμενες κοινωνίες δεν έγιναν λιγότερο ανδροκρατούμενες με την ύπαρξη της ισότητας. Στις επαρχίες, στα χωριά, οι ατασθαλίες της γυναίκας κουκουλώνονται με τα πέπλα της ντροπής. Οι ανησυχίες της συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν ως ασθένειες. Για τους παλαιότερους, αυτό δεν έχει αλλάξει. Μπορεί να πει κάποιος ότι είναι ένα παρεμφερές πρόβλημα με την παιδεραστία και τον ρατσισμό στην αρχαία Αθήνα μόνο που, εξ όσων μπορούμε να γνωρίζουμε, αυτά τα προβλήματα δεν έχουν εξαλειφθεί τους σύγχρονους καιρούς.

deseo teliko

boskopoula teliko

Uhair ingalatsi