kibubu teliko

Πέμπτη, 08 Ιουνίου 2017 12:19

Γιατί λαχανιάζω όταν ξεκινάω να τρέχω...& τι κάνουμε όταν σταματάει η άσκηση...

Written by
Rate this item
(0 votes)

 Καμιά φορά όταν συζητάμε με τους αθλητές μου, (για μένα όταν κάποιος γυμνάζεται σε καθημερινή βάση είναι αθλητής), με ρωτάνε «γιατί όταν ξεκινάω να τρέχω ακόμα και χαλαρό τζόκινγκ λαχανιάζω και μετά από κάποια λεπτά που συνεχίζω να τρέχω, ηρεμώ;» Και τους εξηγώ τις φάσεις που υπάρχουν κατά την διάρκεια που εμείς ξεκινάμε κάποιο είδος άσκησης και γενικά κάποιο είδος παραγωγής έργου.

Υπάρχουν τρεις ενεργειακές φάσεις:

  • Μεταβατική: Σε κατάσταση ηρεμίας ο άνθρωπος παράγει έργο καταναλώνοντας θρεπτικές ουσίες με την συμβολή του οξυγόνου. Όταν εμείς αυξήσουμε την ένταση λόγω του ότι ξεκινήσαμε π.χ. τζόκινγκ τότε η κατανάλωση του οξυγόνου   δεν επαρκεί για να καλύψει τις ενεργειακές μας ανάγκες διότι πρέπει να προσαρμοστεί ο αερόβιος μηχανισμός στις νέες απαιτήσεις που δημιουργήθηκαν και η διαδικασία αυτή χρειάζεται κάποιο χρόνο. Όσο πιο μεγάλη είναι η ένταση στην οποία υποβάλλουμε τον οργανισμό μας τόσο πιο μεγάλο είναι και το έλλειμμα που πρέπει να καλύψει η φωσφοκρεατίνη και η αναερόβια γλυκόλυση.
  • Σταθεροποίηση: Κατά την φάση αυτή ο οργανισμός είναι έτοιμος να παράγει το απαιτούμενο έργο μέσω του οξυγόνου, αφού έχουν γίνει οι απαραίτητες καρδιοαναπνευστικές προσαρμογές παρατηρείται μια σταθεροποίηση στην κατανάλωση του. Αν η άσκηση είναι υψηλής έντασης η σταθεροποίηση είναι φαινομενική διότι το οξυγόνο δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες μας και έτσι οι αναερόβιοι μηχανισμοί συμβάλουν στην όλη διαδικασία με αποτέλεσμα το έλλειμμα να αυξάνεται.

ok3

  • Αποκατάσταση: Όταν η άσκηση λοιπόν σταματάει ή μειώνουμε την έντασή της, παρατηρούμε ότι νιώθουμε ακόμα αυτό το λαχάνιασμα το οποίο θα συνεχίσει να υπάρχει σε βαθμό ανάλογο με την ένταση της άσκησης. Αυτή λοιπόν η υψηλή κατανάλωση οξυγόνου, έχει ως στόχο να επαναφέρει τις λειτουργίες του οργανισμού στην αρχική τους μορφή και ονομάζεται χρέος οξυγόνου  που στην ουσία αντισταθμίζει το έλλειμμα που δημιουργήθηκε κατά την διάρκεια της άσκησης. Το χρέος οξυγόνου είναι πάντα μεγαλύτερο από το έλλειμμα λόγω της αποκατάστασης του οργανισμού και των μικροτραυματισμών αλλά και της βελτίωσης του. 

 

Ο Γιάννης Γιακουμής, ως personal trainer, μας αναλύει γιατί λαχανιάζουμε όταν τρέχουμεΓιακουμής Μ. Ιωάννης

Personal & Weight Trainer

DyGteam

 

 

 

 

 

Last modified on Πέμπτη, 08 Ιουνίου 2017 12:32

deseo teliko

boskopoula teliko

Uhair ingalatsi